Halkla ilişkiler nasıl çalışır ? : Halkla ilişkiler , bir kurumun ya da kuruluşun iletişimde bulunduğu herkesle olumlu bir ilişki içinde olmak , iyi bir imaj yaratmak ve yönetim sürecine dahil olmak amaçlarıyla hizmet eden bir yönetim fonksiyonu ve bir iletişim biçimidir .
Pazarlamadan farklı olarak halkla ilişkiler , ilişkide bulunulan herkesle iyi ve güvenilir , çift yönlü bir iletişim kurmayı hedefler . Propagandadan farkı çift yönlü , tekrara dayanmayan ve demokratik yönetimle ilgisi bulunan özellikleridir .Halkla ilişkiler , reklamdan farklıdır . Duyurum çalışmaları ücretsiz olarak haber medyasında görünmeyi hedefleyen bir süreçtir .
Satış geliştirmede promosyon gibi uygulamalar olsa da halkla ilişkilerde bu tür uygulamalar bulunmaz .
İletişim kurmak halkla ilişkilerde esas olmalıdır . Çift yönlü iletişim demokrasi ile yakından ilişkilidir .
Tutundurma içerisinde yer alan öğeler arasında reklam , halkla ilişkiler , kişisel satış ve satış geliştirme yer alır .
Halkla ilişkiler bir tutundurma karması öğesidir . Kurum hakkında doğru bir iletişim sağlanması halkla ilişkilerin ayrılmaz bir parçasıdır .
Reklam bir yerde ve zamanda para ile satın alınır . Halbuki halkla ilişkiler ücret ödemez . Bu bakımdan iyi haber yaratmak halkla ilişkilercilerin etkili bir görevidir .
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder