22 Ocak 2013 Salı

Sosyolojik bakış açısı eğitime ne yönlerden bakmaktadır ?

Sosyolojik bakış açısı eğitime ne yönlerden bakmaktadır ? : Eğitim , davranış değiştirme sürecidir . Eğitimle toplumsallaşma sağlanabilir . Eğitimde sosyolojik bakış açısı eğitimin kültürle ilişkisi üzerine kuruludur .
Sosyoloji , toplum bilimidir . Toplumdaki olayları gözlemleyerek genellemeler yapmaya çalışır . Eğitim de kültürün ve toplumun bir parçası olduğu için sosyolojinin ilgi alanına girer .
Eğitim , toplumun genel anlayışını bireye benimseten bir süreçtir . Eğitimle birey , toplumda kendisine prestij de sağlar .
Sosyoloji , eğitime birçok yönden destek de olur . Eğitim sosyolojisi denilen alan işte bu desteğin simgesidir .
Eğitim , bireye bir meslek de sağlamalıdır . Toplumda bir statü ve saygınlık kazandırmalıdır .
Kültür , insanın yarattığı bütün değerleri kapsar . Eğitim de bir değerdir ve kültürün bir parçasıdır .
Eğitilmiş bir toplum , değişen bir toplumdur . Değişime açık ve de değişmeyi ilke haline getirmiş bireyler yaratır eğitim süreci .
Sosyoloji , bilim olarak gözlem , sınıflandırma ve yorum metodunu kullanır . Sosyolojide tek tek bireyler değil genele yansıyan oluşumlar incelenir .
Eğitimle aydınlanmış bir toplum , kültürünü geliştiren bir toplumdur . Kültür , sabit kalmaz . Zamanla kültür de değişime uğrar . Eğitim , işte bu değişimi topluma aşılayan bir olgudur .

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Nevruz kelimesinin anlamı

Nevruz: Bir isimdir. Farsça’dan gelmedir. Eski bir inanı ş a g ö re, y ı l ı n ve bahar ı n ilk g ü n ü kabul edilen ve do ğ an ı n yenid...